"Конструктордың" бөлшектерінен бастап дайын автобусқа дейін – QazTehna Саран кәсіпорнында шағын торапты әдіспен көлік шығару осылай жүреді. Осы тақырыптағы барлық болжамдар мен мифтерді жою үшін QazTehna автобус зауытының басшылығы журналистерге баспасөз турын ұйымдастырды. Сіз бүкіл процесті өз көзіңізбен көре аласыз.
Қарағанды зауытының серіктесі әлемдегі ең ірі автобус өндірушісі – Yutong компаниясы болды. Бірлескен кәсіпорынның қатысушысы "Сарыарқа" ӘКК болып табылады. Жобаның құны шамамен 23 млрд теңге.
Зауыт алты ай бұрын ірі торапты құрастыру цехы (SKD) іске қосылғаннан бастап ашылды, ал қазір кәсіпорын толық қуатында жұмыс істейді: шағын торапты құрастыру цехы (CKD) пайдалануға берілді. Мұнда автобустарды дәнекерлеу, бояу және құрастыру жүреді. Процесс көп уақытты қажет етеді, үлкен түйінге қарағанда көп адамдар қатысады.
- Біз автобустарды жақтаудан бастап құрастырамыз, - дейді шағын торапты құрастыру цехының шебері Жарас Исабеков. – Яғни, бұл барлық ұсақ түйіндер мен агрегаттарды жақтауға орнату. Содан кейін автомобильдің алғашқы іске қосылуы жүзеге асырылады, содан кейін ол сынақ цехына жіберіледі.
Цехта 200-ге жуық жоғары дәлдіктегі жабдықтар орнатылған. Мұның бәрі кез-келген көлік түріне оңай бейімделеді.
Толық жинақталғаннан кейін автобус ірі торапты құрастыру цехына жіберіледі. Мұнда сынақ орталығы орналасқан.
Енді жұмысшылар көлікте ақаулар бар-жоғын тексеруі керек.
- Бізде автобустардың кезекші циклінің соңғы кезеңі, - деп түсіндіреді ірі торапты құрастыру және сынау шебері Әсет Блялов. Біз конвергенция бұрышын, спидометрді тексереміз, сонымен қатар көмірқышқыл газының шығуын бақылау, алдыңғы және артқы осьтерге жүктеме және т. б. Міндетті түрде Тығыздық тексеріледі. Жаңбырдың барлық түрлеріне еліктейтін арнайы камера бар. Электр автобустарының батареяларының сенімділігін тексеретін бассейн бар.
Барлық бақылау бекеттерінен өткеннен кейін көлік ақауларды жоюға немесе бұзуға жіберіледі. Зауытта сынақ жүргізушілері жұмыс істейді. Олардың міндеті-15-20 км жүру және автобустың жолда өзін қалай ұстайтынын түсіну. Осыдан кейін әр бөлікті қайтадан бақылау. Шығу барлық әлемдік сапа стандарттарына сәйкес келетін көлік болып табылады.
- Күніне төрт автобус шығарамыз. Зауыттың жылдық жобалық қуаты - 1 200 автобус пен электробус, сондай-ақ 500 бірлік арнайы техника. Жол-құрылыс техникасымен, фронтальды тиегіштермен, жедел жәрдем машиналарымен айналысу жоспарда бар, - деді "QazTehna" ЖШС директоры Арғұлан Майконов. – Штатта 500-ге жуық қызметкер бар. Олардың барлығы Yutong компаниясының қытайлық мамандарынан оқытылды. Өндіріс кеңейген сайын жұмысшылар саны екі есе артады.
Қарағанды облысы бойынша зауыт шығарған 64 автобус жүріп жатыр. Қазіргі уақытта тағы 300 қоғамдық көлікке келісімшарттар жасалды. Марғұлан Майконовтың айтуынша, жыл соңына дейін кәсіпорын нарыққа 600 автобус жеткізеді.
Өнімдер Қазақстан мен Еуразиялық одақ елдерінің нарығына арналған. Атап айтқанда, қазір QazTehna компаниясы Yutong маркалы автобустарды Ресейге жеткізетін болады.